Φάκελος Αδυνάτισμα

Το αδυνάτισμα δεν θέλει ταλαιπωρία, πείνα κι άνοστη διατροφή.
Αν θέλουμε να έχουμε σίγουρο και μόνιμο αποτέλεσμα, με το λιγότερο κόπο και χωρίς επιπτώσεις στην υγεία μας, ας χρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω βήματα:

1) Να έχουμε ξεκάθαρο και δυνατό κίνητρο.

Ας βρούμε ένα ηχηρό “γιατί” για το αδυνάτισμά μας. Γιατί θέλουμε να αδυνατίσουμε; Όσο ποιο ηχηρό είναι αυτό το “γιατί”, όσο ποιο σημαντικό είναι για τη ζωή μας, τόσο περισσότερο εστιασμένοι θα είμαστε στο στόχο μας. Θα κρατάει δυνατή τη θέλησή μας και θα έχουμε περισσότερο έλεγχο στο νου.

2) Ξεχνάμε τη λέξη “δίαιτα” και την αντικαθιστούμε με τη φράση “υγιεινή διατροφή”.
Να το δούμε σαν μια καινούργια αρχή για την υγεία την ομορφιά και την ευεξία μας. Η λέξη “δίαιτα” παραπέμπει τον εγκέφαλο σε ένα περιορισμένο διάστημα στέρησης και ταλαιπωρίας και μόλις φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα (αν φτάσουμε ποτέ), θα επιστρέψουμε στις παλιές παχυντικές διατροφικές μας συνήθειες.

3)Αλλάζουμε διατροφικές συνήθειες.
Α)Αυξάνουμε τα φρούτα και τις σαλάτες.
Αντί να μειώσουμε την ποσότητα του φαγητού, αυξάνουμε τη θρεπτική του αξία!
Έτσι εφοδιάζουμε τον οργανισμό με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, φυτικές ίνες). Καταφέρνουμε:
~Να μειώσουμε την ποσότητα του φαγητού μας, λόγω αίσθησης κορεσμού.
~Τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων μας βοηθάνε να αποφύγουμε την κατανάλωση επεξεργασμένης ζάχαρης.
~Αποτοξινώνεται το σώμα.
~Έχοντας περισσότερα θρεπτικά συστατικά ο εγκέφαλος νιώθουμε ευεξία κι έτσι μπορούμε να έχουμε περισσότερο έλεγχο στο νου για την επιλογή του φαγητού.
~Αυξάνουμε το μεταβολισμό μας.
Προσοχή: Φροντίζουμε να φτιάξουμε νόστιμες σαλάτες!!! Επιλέξτε διαφορετικά είδη λαχανικών και προσθέστε ξηρούς καρπούς, σπόρους (ηλιόσπορους, κολοκυθόσπορους, chia, κτλ), ελιές, ελαιόλαδο, μπαχαρικά, λεμόνι ή ξύδι. Στις πράσινες σαλάτες προσθέστε αν θέλετε ντρέσινγκ με γιαούρτι, αλάτι, λάδι και λεμόνι. Μπορείτε να μετατρέψετε μια σαλάτα σε κανονικό γεύμα, προσθέτοντας μανιτάρια ή τυρί άπαχο ή κοτόπουλο άπαχο ή ακόμη και μακαρόνια.
Επίσης φτιάχνουμε λαχταριστές φρουτοσαλάτες προσθέτοντας κανέλα, σπόρους ή γιαούρτι.
Β)Αποφεύγουμε γλυκά και λιπαρά.
~Μας φορτώνουν μόνο θερμίδες χωρίς θρεπτικά συστατικά.
~Απορροφούν επιπλέον θρεπτικά συστατικά για να τα μεταβολίσει το σώμα. Π.χ. χρειαζόμαστε περισσότερη βιταμίνη Β όταν καταναλώνουμε ζάχαρη.
~Μας απομακρύνουν από το στόχο μας!! Θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο και κόπο.
~Αν επιλέξουμε κάποιο από αυτά, βάζουμε μικρή ποσότητα και καθόμαστε συγκεντρωμένοι να το απολαύσουμε. Το τρώμε αργά, συνηδητοποιώντας πως έτσι η απόλαυση που χρειαζόμαστε αυξάνεται. Η νοστιμιά διαρκεί όσο η τροφή είναι στο στόμα μας, όπου υπάρχουν οι γευστικοί κάλυκες.
~Προσθέτουμε όσο γίνεται ποιο υγιεινές γλυκές τροφές, π.χ. γλυκά φρούτα, βασιλικούς χουρμάδες (όχι τους απλούς, γιατί έχουν σιρόπι από ζάχαρη), ταχίνι με μέλι κ.τ.λ.
Γ) Πίνουμε άφθονο νερό.
Βοηθάμε το σώμα να ενεργοποιηθεί, να αυξήσει τα μεταβολισμό του και να αποβάλλει τις τοξίνες.
Αν δεν συνηθίζουμε να πίνουμε νερό και μας δυσκολεύει:
~ Έχουμε ένα ποτήρι δίπλα μας και πίνουμε σιγά σιγά.
~Το εμπλουτίζουμε με φρούτα ή φτιάχνουμε αραιό κρύο τσάι, για να του δώσουμε γεύση και θρεπτικά συστατικά
Δ)Τρώμε αργά και με συγκέντρωση
~Έτσι προλαβαίνει ο οργανισμός να κινητοποιήσει το μηχανισμό κορεσμού, πριν προλάβουμε να καταναλώσουμε υπερβολική ποσότητα φαγητού.
~Νιώθουμε ευεξία, γιατί δε βαραίνει το στομάχι.
~Απολαμβάνουμε περισσότερο το φαγητό μας(οι γευστικοί κάλυκες είπαμε ότι είναι στο στόμα)
Ε)Αποφεύγουμε να καταναλώνουμε φαγητό μπροστά σε οθόνη τηλεόρασης ή υπολογιστή
Πολλές μελέτες συσχετίζουν την κατανάλωση φαγητού μπροστά σε όθόνη με την παχυσαρκία και ειδικά την παιδική παχυσαρκία.
Ζ)Ετοιμάζουμε σπιτικό φαγητό κι αποφεύγουμε να παραγγέλνουμε έτοιμο φαγητό
Το φαγητό που τρώμε εκτός σπιτιού είναι συνήθως αρκετά υψηλό σε θερμίδες, με λιπαρά κυρίως κορεσμένα, υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, φτωχό σε φυτικές ίνες και συχνά πλούσιο σε σάκχαρα.

4)Κάνουμε αποτοξίνωση στο σώμα.
Απαραίτητη για να ενεργοποιηθεί το σώμα και να δούμε γρήγορο αποτέλεσμα στο αδυνάτισμα. Επίσης σημαντικό είναι να κάνουμε τακτικά αποτοξίνωση στη διάρκεια του αδυνατίσματος, γιατί το λίπος που καίγεται απελευθερώνει τοξίνες και μπορεί να εγκλωβιστεί σαν υγρά στο σώμα. Έτσι, ούτε αποτέλεσμα στο αδυνάτισμα θα δούμε και το χειρότερο, μπορεί να βλάψουμε την υγεία μας!Δείτε περισσότερα

5)Εντοπίζουμε το συναισθηματικό αίτιο που μας ωθεί σε επιπλέον ποσότητα ή σε λάθος ποιότητας τροφής.
Να παρατηρήσουμε πότε ξεφεύγουμε από το πρόγραμμα διατροφής μας. Συνήθως  το κάνουμε όταν έχουμε συναισθηματική φόρτιση. Αν δεν διαχειριστούμε αυτά τα συναισθήματα, η προσπάθειά μας στο αδυνάτισμα θα ναυαγήσει!!
Δείτε περισσότερα

6)Κάνουμε χρήση μηχανημάτων και προιόντων στο σώμα.
Καταφέρνουμε ενεργοποίηση του μεταβολισμού, αποβολή τοξινών και χάσιμο λίπους(ειδικά όταν το πρόβλημα είναι τοπικό). Υπάρχει ποικιλία μηχανημάτων και προϊόντων και η σωστή επιλογή είναι μετά από λήψη πλήρους ιατρικού ιστορικού από ειδικό επαγγελματία αισθητικό.
Δείτε περισσότερα

7)Παίρνουμε ανθοιάματα.
Τα ανθοϊάματα είναι απόλυτα φυσικά σκευάσματα που δρούν σε συναισθηματικό επίπεδο. Μας συμπληρώνουν την ενέργεια που μας χρειάζεται για να διαχειριστούμε ευκολότερα τα συναισθήματά μας, για να είμαστε ποιο υπεύθυνοι στην προσήλωση του στόχου μας, για να μη νιώθουμε εξάρτηση από το φαγητό κτλ.Δείτε περισσότερα
https://bethebestyou.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%8A%CE%AC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

8)Αυξάνουμε την κίνηση στο σώμα.
Ξεκινάμε  ελαφριά γυμναστική, περπάτημα, χορό κτλ. Έτσι ενεργοποιείται ο μεταβολισμός κι αυξάνουμε τις καύσεις.
Προσοχή όμως! Να επιλέξουμε είδος κίνησης που μας αρέσει, κάτι που απολαμβάνουμε! Με τέτοια επιλογή και διάρκεια θα έχει και θα ενεργοποιήσουμε την παραγωγή ενδορφινών, που είναι οι ορμόνες τις ευτυχίας(όσο περισσότερη συναισθηματική ισορροπία νιώθουμε, τόσο περισσότερο εστιασμένοι θα παραμένουμε στο στόχο μας).

9)Φροντίζουμε να ξεκουραζόμαστε.
Όταν το σώμα είναι κουρασμένο δεν μπορούμε να έχουμε έλεγχο στο νου και τα συναισθήματα. Φροντίζουμε λοιπόν με επιμέλεια τον ύπνο και την ξεκούραση μας!

10)Ζητάμε βοήθεια από κάποιον ειδικό που εμπιστευόμαστε.
Θα μας προτείνει ένα προσωπικό πρόγραμμα, θα παρακολουθεί το αποτέλεσμά μας και θα είναι υπεύθυνος να μας καθοδηγεί. Αυτό που χρειάζεται από μας είναι να ακολουθούμε πιστά τις συμβουλές και να είμαστε ειλικρινής μαζί του.

Κυριακή Τζογανάκη
Ολιστική Αισθητικός, Energy Life coach